09 245 25 14 info@kinewel.be
Select Page

Pilates

 

Een getraind lichaam

Met Pilates train je je hele lichaam. De oefeningen versterken in de eerste plaats de onderrug, buik, bekken en bilspieren. De voordelen zijn talrijk: een juiste lichaamshouding, een soepele rug, een vrijere ademhaling, het ontwikkelen van sterke én soepele spieren. En dit allemaal zonder spierpijn of blessures!

Perfect evenwicht tussen kracht en souplesse 

De Pilates trainingsmethode is genoemd naar de Duitser Joseph H. Pilates (1880-1967). Hij was een gedreven en briljant man die van kindsbeen af geobsedeerd was door gezondheid, welzijn en het verenigen van lichaam en geest. Uit deze passie is de Pilates methode ontwikkeld.

Al zo’n 100 jaar gebruiken zijn oefeningen de buik, de onderrug en de bilspieren als het centrum van kracht. Bij een Pilates training ligt de nadruk op een correcte ademhaling en het vinden van de juiste balans tussen kracht en souplesse. In tegenstelling tot het oefenen met gewichten verlengt Pilates de spieren waardoor je lichaam er langer en slanker gaat uitzien.  

Meer dan 35 jaar ervaring

Christl Muls is de bezieler van Christl Clear Pilates. Ze studeerde af als licentiate in de lichamelijke opvoeding aan de Brusselse VUB. Aan die universiteit werkte ze daarna ook als assistente. Ondertussen is ze al meer dan 35 jaar een professional in de fitnesswereld. 

De Pilates lessen worden in blokken van 5 weken georganiseerd, keuze tussen volgende dagen en uren: 

  • Dinsdag van 20u15 – 21u15 –> data 8/3, 15/3, 22/3, 29/3 en 5/4
  • Donderdag van 17u-18u –> data 10/3, 17/3, 24/3, 31/3 en7/4
Prijs = €80 voor de 5 lessenreeks. 

Je kan cash of via bancontact betalen in de praktijk of door overschrijving op rek.nr.: BE59860107140926.

Schrijf je in door te mailen naar info@kinewel.be.

Eens je bent ingeschreven, vragen we om 24u op voorhand te verwittigen als je niet kunt komen (via bovenstaand mailadres of telefonisch via 09/245.25.14 of 0477/51.28.20. Zonder verwittiging wordt je plaats ingenomen ingenomen door iemand anders en wordt de beurt aangerekend. Er is plaats voor max 10 deelnemers.

Gelieve minstens 5 minuten voor de aanvang van de les aanwezig te zijn.

Voor alle sessies wordt gevraagd propere sokken te dragen, dit uit hygiënisch oogpunt. Breng ook een handdoek mee die dienst kan doen als hoofdkussentje.